söndag 12 augusti 2012

Pirrigt och nervöst...

Det har varit en pirrig vecka med mycket putsande och fejande i trädgården, idag hade jag nämligen bjudit in till bloggträff hos mig. Helena med bloggen Bland rosor och bladlöss, Sten med bloggen Rubens Rabatter och Veronica och Stefan med bloggen Sanda Cottage kom och besökte mig med sina respektive och även Helenas söta lilla son var med.

Det är första gången jag visar trädgården för någon annan än familj och vänner och jag har varit både spänd och haft prestationsångest under veckan... men nu i efterhand så var det ju helt i onödan. Det var helt fantastiskt kul och spännande. Vet att många haft öppen trädgård och medverkat i 1000 trädgårar idag.. kanske vågar jag anmäla mig till nästa gång?

Det är en fantastisk känsla att prata med andra som har samma intresse och på väg till eftermiddagens födelsedagsfirande hos farmor så var jag helt upprymd.

Jag har fått massa ny energi och många nya idéer. Tusen tack för att ni kom till mig idag :-) det hoppas jag verkligen vi gör om snart igen.

Bild privat.

På baksidan av skärmen som ger avskildhet i vår loungehörna så har jag satt Fjäderborstgräs och dunborstgräs tillsammans med rosenbönan enorma, som alla enkelt går att så ifrån frö.
Enkelt sätt att rama in och mjuka upp insynsskyddet... men vackert och stilrent. 

3 kommentarer:

  1. Men inte behövde du vara nervös, din trädgård är jättefin :-) Fast det kommer jag också vara när ni kommer på besök hos mig. Tusen tack för igår, för att du tog dig tid att dra ihop oss. Det var jätteroligt att få träffa dig och alla andra.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Tack det var bara jättekul att få komma och se din fina trädgård! Vi var ju runt hos några igår och jag Kan säga att - Din trädgård klassificerar sig verkligen för att vara med! Din trädgård var definitivt den som jag tyckte var vackrast :)

    Ni är välkomna när som helst! Mejla bara och kolla att vi är hemma!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men oj, inte hade du behövt vara nervös, det hade faktiskt varit lite befriande att åtminstone se ett (1) ogräs sticka upp någonstans, man får ju mindervärdighetskomplex! ;-) Verkligen trevligt att träffas och gå runt i trädgårdens olika avdelningar! Hälsa hela familjen och tacka!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera