söndag 31 juli 2011

On request...


Välkommen på en rundtur hos mig. Det var väldigt länge sedan jag visade bilder på
trädgården. Den enda anledningen är att jag verkligen inte haft tid med trädgården i år och
därför ser det också ut därefter. Våra tankar med rosengården har blivit satta på hold på grund av olika anledningar och det känns inte så jättekul att visa upp. Ni får blunda över ogräset. Delvis är det jättefint så jag fokuserar på dessa delar.

Här kommer man in i trädgården. New Dawn och Awakening som stoltserar på vardera sida, dock nästan överblommade just nu. Dessa har verkligen tagit sig bra i år och drar iväg långa långa skott.

Bilder på den nya rabatten för i år. Eller den är förlängd på båda sidor. Nästan allt har tagit sig jätte jättebra, vilket är kul.

Jag gillar mitt rostiga torn som ger lite platina till rabatten.

Eden ros i sällskap av kärleksört och något orange som jag inte kommer ihåg namnet på.

Fina färger ihop...

Smarty längst ut på kanten.

Rhapsody in Blue trivs verkligen. En jättevacker ros.

Eden Rose med rödbladig perukbuske, jättefint tycker jag.

Smarty igen...

Polish Spirit, en ny klematis för i år som har en fantastisk färg.

Köksträdgården... i många pallkragar gapar det tomt. Till nästa år skall jag så mer har jag lovat mig själv.

Mina tomater och gurkor. Dom växer så det knakar.



Sist mitt stilleben som står på altanen med alla olika växter som just nu står i karantän. Några för att de inte mådde bra där de stod och väntar på ny plats och några för att jag inte hunnit plantera dom innan. En mix max av olika växter helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar