söndag 3 juli 2011

Nytt på bloggen...

Ni som känner mig sedan innan vet att jag har en enorm förkärlek till mat, odla och trädgård, allt i kombination. Jag har bloggat i flera år på olika bloggar för jag har tyckt att det är svårt att kombinera olika teman i samma blogg. Dock blir det för svårt att lyckas hålla alla bloggar vid liv när tiden är så knapp. Därför kommer jag ändra inriktning lite här på "Min rosendröm". Det blir trädgård, rosor, odlande och mat i en salig och förhoppningsvis härlig blandning.

Jag har nedräkning till semestern -5 dagar sedan har jag 4veckors väldigt efterlängtad semester. Det har varit ett extremt år med heltidsstudier samtidigt som jag arbetat 75% och varit mamma, fru och försökt ha ett någotsånär socialt liv. Dock måste jag säga att jag är stolt över att jag fått VG på alla mina kurser vilket känns som en fantastisk bedrift. Men nu längtar jag efter September och att min praktik ska börja. I den utbildningen jag går så ingår en 18veckor lång praktik, jag ska testa på en ny och spännande bransch.
Jag gillar att botanisera i nya affärer, idag tog jag kidsen och åkte iväg till en för mig ny ICA maxi. Jag handlade massa spännande mat, charkuterier, ostar och annat gott. Veckans matsedel ser ut såhär:


Vi ska också få till en citron och fläderpaj med mascarponeost till helgen samt ostbricka... det blir en fantastisk matvecka. Bilder och recept kommer allt eftersom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar