söndag 3 april 2011

Drömmer om krukarrangemang och ...


Bilder: privata.

Det här fina kruk arrangemanget såg vi på Wij trädgårdar i somras Jag blev helt tagen av de vackra färgerna ihop och jag ska försöka få till något liknande på vår farstukvist i vår/sommar.

Igår började med mina frösådder. Än så länge har jag sått olika grässorter (lampborstgräs, fjäderborstgräs mm) men jag ska fortsätta idag med tomater, gurka, svart viol, stockrosor, bergsisop, stäppsalvia, anissop mm.

Jag längtar till trädgården torkat upp lite mer och det går att börja vara ute och fixa. Rosorna ser ut att ha klarat sig väldigt bra i vinter och det ser väldigt mycket grönare ut än efter förra vintern.

Hittade jättefina sommararrangemang för kruka på sidan: blomsterpassion. Bland annat det här arrangemanget med min favorit fjäderborstgräs.


Bild: www.blomsterpassion.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar